ομαδα

Image
Eπιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος GECM: Gender Equality  Charter Mark for Schools.

Η Άννα Χρονάκη είναι καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και από το 2015 συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Malmö στο πλαίσιο μεταπτυχιακών προγραμμάτων.  Έχει σπουδάσει μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών και έχει εκπονήσει μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση στην Αγγλία με υποτροφίες από το ΙΚΥ και το Esther Parkin Trust. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν σε φιλοσοφικές, ανθρωπολογικές και πολιτικές προσεγγίσεις για την ερμηνεία της μαθηματικής σκέψης και γλώσσας, την διεπιστημονική επαφή επιστήμης και τεχνών, την κατανόηση μορφών τεχνομαθηματικής γνώσης ως βιοπολιτική διαδικασία στις διατομές φύλου, φυλής και ικανότητας.  Έχει συγγράψει επιστημονικά άρθρα κι έχει επιμεληθεί βιβλία όπως το Challenging Perspectives in Mathematics Communication: 2005, IAP (Information Age Publishing Inc. USA) και το Mathematics, Technologies, Education: The gender perspective: 2008, Εκδόσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει συμμετάσχει σε σημαντικό αριθμό ερευνητικών προγραμμάτων και έχει διατελέσει επιστημονική υπεύθυνη σε ορισμένα από αυτά. Είναι μέλος της διεθνούς κοινότητας 'Mathematics, Education and Society' καθώς και των ερευνητικών δικτύων για Mathematics & Language, CERME μέχρι το 2017 και Social, Cultural and Political Aspects of Mathematics Education, CERME μέχρι και σήμερα.

Image

Η Δήμητρα Τζανάκη είναι δρ. Ιστορίας (Πανεπιστήμιο Οξφόρδης) και αυτήν την περίοδο είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΕΚΠΑ) και διδάσκουσα στο Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ, ΕΚΠΑ). Έχει συγγράψει άρθρα και βιβλία στο πεδίο της ιστορίας και θεωρίας του φύλου και της σεξουαλικότητας, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον βιοϊατρικό λόγο  (ψυχιατρική, ιατροδικαστική, εγκληματολογία, ψυχανάλυση, ευγονική/γενετική). Τελευταίες δημοσιεύσεις το Δ. Τζανάκη (2018) Φύλο και Σεξουαλικότητα: Ξεριζώνοντας το ανθρώπινο (1801-1925), Ασίνη· Δ. Τζανάκη (επιμ.) (2021), Καύλα, Υγεία και Επανάσταση, Ασίνη (αναμένεται).

Image

Η Ειρήνη Λαζαρίδου είναι νηπιαγωγός και υποψήφια διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μαθηματική εκπαίδευση υπό το πρίσμα της κοινωνικο-πολιτικής ανάλυσης. Οι τομείς που την απασχολούν είναι η διερεύνηση αλλά και η οργάνωση και δημιουργία παιδαγωγικών πειραματισμών μέσα και έξω από το επίσημο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Έχει εργαστεί ως ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας γύρω από δράσεις που αφορούν την πολιτειότητα και το φύλο στην εκπαίδευση.

Image

Η Έφη Μανιώτη είναι Νηπιαγωγός, απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Συνέχισε με υποτροφία στο μεταπτυχιακό διακρατικό πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα/Education and Human Rights/Social Justice» του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία ( Ε.Κ.Π.Α.) και του Institute of Education (University College of London- UK). Από το 2018 είναι υποψήφια διδάκτορας και ερευνήτρια στο Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν σε κριτικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης μέσα από φεμινιστικές, queer και μετα-ανθρώπινες θεωρήσεις.

Image

Η Πηνελόπη Καρδάση είναι απόφοιτη της Κλασικής Φιλολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνική Ανθρωπολογία στο Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Διδάσκει επί σειρά ετών  στον χώρο της ιδιωτικής μέση  εκπαίδευση. Τα ακαδημαϊκά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται  στις σπουδές φύλου, στην ανθρωπολογία της εκπαίδευσης και στη θεωρία και πολιτική των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 

Image

Η Περσεφόνη Κερεντζή είναι εκπαιδευτικός και υποψήφια διδακτόρισσα στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής της Προσχολικής Ηλικίας στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει ολοκληρώσει το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Φύλου στο Τμήμα της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθώς και το Κοινό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του University College London. Τα ακαδημαϊκά ενδιαφέροντα της επικεντρώνονται σε ζητήματα φύλου, εκπαίδευσης και θεσμικών ανισοτήτων.  

Image

Ο Νίκος Βλασερός είναι πτυχιούχος μαθηματικός του ΕΚΠΑ και κατέχει Μάστερ και Διδακτορικό στη Μαθηματική Εκπαίδευση. Έχει εργαστεί ως ερευνητής στο πανεπιστήμιο του Loughborough και ως καθηγητής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι ενεργός σε συλλογικότητες και δράσεις που αφορούν εργασιακά ζητήματα, το φύλο και το προσφυγικό.

Image

Ο Γιώργος Γιαννίκης είναι διδάκτορας Πληροφορικής και διδάσκοντας ΠΔ407/80 στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Image

Ευχαριστούμε για την πολύτιμη συνεργασία τις παρακάτω ομάδες:

Eυχαριστίες στην ομάδα εκπαιδευτικών, φοιτητριών/ων, γονέων, στελεχών της εκπαίδευσης και συναδέλφων που πήραν μέρος σε μια σειρά από σεμινάρια για το φύλο στην εκπαίδευση στα αρχικά στάδια σχεδίασης αυτού του έργου. Ιδιαίτερα ευχαριστώ στα Μαρία Παναγιωτοπούλου, Λάουρα Κουτσικού, Μάτα Μαγάλιου, Γωγώ Μανέτα, Ζωή Δίπλα, Μυρτώ Χρονάκη, Εύα Σπαθάρα, Στέλλα Μπαδικιάν, Ελισάβετ Πετούση, Βάια, Έλλη Σπηριλιώτη, Μαρία Καντούρου, Δήμητρα, Γκ. και Δημήτρη Σκλάβο

Θερμές ευχαριστίες στην ομάδα Queering Psychoanalysis για την συνδιοργάνωση σειράς σεμιναρίων τα οποία είχαν στόχο την θεωρητική συζήτηση επιμέρους ζητημάτων για τη μελέτη του φύλου. Συγκεκριμένα, ιδιαίτερα ευχαριστώ σε όλα που συμμετείχαν σε αυτές τις συζητήσεις Χλόη Κολύρη, Κώστα Σκαρπίδη, Γιάννη Ρήγα, Δήμητρα Τζανάκη, Άννα- Μαρία Παπαγιαννάκου, Χάρη Καλαϊτζίδη, Στέλλα Κασδοβασίλη, Vassiliea Frank- Lee Alli-Tis Stylianidou.